Then you need more links.

 

Link building

One of the most important tasks in search engine optimization. The main task of search engines is to explore and interpret web pages. Links play an important role for search bots. If you think of a web page as a traffic map, links are the individual roads that connect the various points. In order to categorize the information of the Internet and rank it according to relevance, search engines use these links.

Getting good links can not only be tedious, but sometimes very difficult.

What to consider when building links in general:

Link quality

A link is not just a link! While links in web catalogs, backlinks and entries via three corners promised reputation years ago, they are rather duds today. These types of links currently bring a rather insignificant percentage of traffic, if any, to your site. The risk of being caught by the search engines on backlinks is relatively high in relation.

Relevance of the link

Relevance is what matters! Basically, stay away from pages that have a high PR (page rank) but are not topics relevant to the website. Search engines are able to detect so-called link orgies and penalize your website in the position of search results. In doing so, the website would be at risk of being excluded from the top search results for several months or longer.

Blog links

It is easy to publish a blog or blog network. Meanwhile, there are many blog networks that have only the purpose of linking. There are sometimes purchase recommendations or, for example, certain hotels are recommended. It is easy for search engines to recognize them and sooner or later downgrade the linked pages.

Dann brauchst du mehr Links.

 

Linkaufbau

Einer der wichtigsten Aufgaben in der Suchmaschinenoptimierung. Die Hauptaufgabe von Suchmaschinen ist das Erkunden und Interpretieren von Webseiten. Links spielen für Suchbots dabei eine wichtige Rolle. Wenn man eine Webseite als Verkehrsplan betrachtet, sind Links die einzelnen Straßen, welche die verschiedenen Punkte miteinander verbinden. Um die Informationen des Internets zu kategorisieren und nach Relevanz einzustufen, nutzen Suchmaschinen diese Links.

Gute Links zu erhalten, kann nicht nur mühsam sein, sondern teilweise sehr schwierig.

Was beim Linkaufbau grundsätzlich zu beachten ist:

Link-qualität

Ein Link ist nicht gleich ein Link! Versprachen Links in Webkatalogen, Backlinks und Einträge über drei Ecken vor Jahren noch Reputation, sind diese heute eher Blindgänger. Diese Arten von Verlinkungen bringen aktuell wenn überhaupt, einen prozentual eher unbedeutenden Teil an Traffic zu Ihrer Seite. Die Gefahr von den Suchmaschinen bei Backlinks erwischt zu werden, ist im Verhältnis relativ hoch.

Relevanz des Links

Auf die Relevanz kommt es an! Halte dich grundsätzlich von Seiten entfernt, die zwar einen hohen PR (Page Rank) haben, aber nicht Themen relevant zur Webseite sind. Suchmaschinen sind in der Lage sogenannte Linkorgien festzustellen und Ihre Webseite in der Position der Suchergebnisse abzustrafen. Dabei würde für die Webseite ein Risiko bestehen, dass diese für mehrere Monate oder länger von den Top-Suchergebnissen ausgeschlossen wird.

Blog-Links

Es ist einfach, einen Blog bzw. ein Blognetzwerk zu publizieren. Mittlerweile gibt es viele Blognetzwerke die nur den Zweck von Verlinkungen haben. Dort gibt es mitunter Kaufempfehlungen oder es werden z.B. bestimmte Hotels empfohlen. Für Suchmaschinen ist es einfach, diese zu erkennen und die verlinkten Seiten früher oder später abzustufen.